Foto:

ključne točke

  • Preberite, kako ChatGPT z obdelavo informacij na pogovorni način spreminja pokrajino izobraževanja na področju psihologije.
  • Raziščite etične izzive in primere akademskih kršitev, ki izhajajo iz uporabe ChatGPT v izobraževanju, ter odzive institucij in izobraževalcev.
  • Spoznajte, kako lahko ChatGPT spodbuja veščine kritičnega mišljenja v psihološkem izobraževanju.

Z razvojem tehnologije se psihologom odpirajo inovativne možnosti tako na njihovem področju kot v izobraževanju. Pojav umetne inteligence - računalnikov, ki posnemajo človeško mišljenje - je obetaven, vendar je lahko preobremenjujoč. Predvsem za učitelje psihologije predstavlja hiter razvoj programske opreme AI, kot sta ChatGPT in njena naprednejša različica GPT-4, edinstvene izzive, vendar ima tudi velik potencial za izboljšanje učenja učencev in njihove prihodnje poklicne pripravljenosti.

ChatGPT, na dialogu temelječa programska oprema podjetja OpenAI, izdana novembra 2022, obdeluje spletne informacije in jih posreduje na pogovorni način. To orodje presega funkcije iskalnika, saj lahko ustvarja poezijo v slogu Shakespeara, ponuja nasvete o odnosih in, kar je pomembno za učitelje, ustvarja odgovore na teste in eseje. Predhodne ocene kažejo, da GPT-4 te zmožnosti znatno izboljšuje.

Primeri akademskih prekrškov, ki so vključevali ChatGPT in na katere je v začetku leta opozoril New York Times, so privedli do preoblikovanja predmetov, da bi omejili goljufanje. Nekatere ustanove, kot je newyorški oddelek za izobraževanje, so programsko opremo blokirale, saj se bojijo, da bo vplivala na učenje).

Nasprotno pa nekateri učitelji zagovarjajo uporabo ChatGPT. Dr. Angela Duckworth je v članku za LA Times nasprotovala prepovedim in pozvala k vključevanju takšnih tehnologij pri pouku.

Napredni učitelji psihologije eksperimentirajo s ChatGPT, saj prepoznavajo njegov potencial kot orodje za izboljšanje priprav na realni svet, kjer kritično razmišljanje prevladuje nad pomnjenjem na pamet.

Dr. Kathy Hirsh-Pasek, profesorica psihologije na univerzi Temple, meni, da je sedanje povezovanje primerljivo z zgodovinsko odločitvijo, da se pri tečajih statistike dovolijo kalkulatorji. Poudarja, da je pomembno najti ravnovesje med sprejemanjem ChatGPT in razvijanjem sposobnosti kritičnega mišljenja.

Uvajanje orodij, kot je ChatGPT, v izobraževalna okolja zahteva skrbno obravnavo etike, akademske integritete in dostopa. Vendar bi lahko ChatGPT ob premišljenem izvajanju pomembno, celo preoblikovalno, prispeval k usposabljanju študentov za njihov prihodnji poklic. Spoznanja učiteljev psihologije kažejo, da vloga ChatGPT presega zgolj vlogo orodja; je spodbuda za učenje.

{{article-ad}}

Ocenite cilje izobraževanja.

Vsak psihološki tečaj je zasnovan z edinstvenimi učnimi cilji. Učitelji morajo skrbno oceniti primernost vključitve ChatGPT v svoj učni načrt in pri tem upoštevati svoje izobraževalne cilje. Daniel Oppenheimer, profesor psihologije na univerzi Carnegie Mellon, meni, da ChatGPT sicer ni primeren za vse razrede, vendar je lahko v določenih okoliščinah učinkovito izobraževalno orodje.

Učitelji morajo pretehtati, katere koncepte in spretnosti želijo poučevati in ocenjevati. Podobno kot pri uporabi kalkulatorja se vloga ChatGPT v razredu razlikuje glede na predmet. Medtem ko lahko na primer kalkulator ovira učenje osnovnega računanja, lahko izboljša razumevanje zapletenega računa, saj zmanjša kognitivno obremenitev in učencem omogoči, da se osredotočijo na napredno reševanje problemov.

Jaclyn Siegel, podoktorska raziskovalka in izredna profesorica na državni univerzi v San Diegu, ugotavlja, da so kalkulatorji pospešili napredek matematike z zagotavljanjem takojšnjega dostopa do temeljnih izračunov. Po njenem mnenju bi lahko podobno izboljšavo dosegli tudi na področju psihologije. To bi pomenilo potrebo po takojšnji dostopnosti temeljnega znanja.

V uvodnih tečajih, kjer je obvladovanje osnovnih konceptov ključnega pomena, bi lahko bilo zanašanje na ChatGPT škodljivo. Orodja, ki popravljajo črkovanje in slovnico, bi lahko ovirala inštruktorjevo sposobnost ocenjevanja študentovih pisnih spretnosti. Pri predmetih, namenjenih spodbujanju inovativnega razmišljanja, pa bi lahko ista orodja izboljšala jasnost esejev in učiteljem pomagala oceniti razumevanje študentov.

Pri predmetih, pri katerih se vključitev ChatGPT zdi kontraproduktivna, bo morda za ohranjanje akademske integritete potrebna uporaba storitev spletnega preverjanja ali programske opreme za blokiranje ChatGPT.

Veščine kritičnega razmišljanja

Z vključevanjem ChatGPT v izobraževalno okolje lahko spodbujamo kritično mišljenje, saj spodbujamo uporabo konceptov in ne učenje na pamet. Psiholog Daniel Oppenheimer poudarja, da je pomembno učence naučiti, da informacije obdelujejo kot psihologi, ne pa da zgolj absorbirajo znanje. Predlaga, da so neposredne informacije iz umetne inteligence sicer lahko neprimerne za nekatere učne situacije, vendar lahko strateška uporaba takšnih orodij učence pripravi na izzive v resničnem svetu.

Gary Lupyan, profesor psihologije na Univerzi Wisconsin-Madison, vidi ChatGPT kot orodje za spodbujanje kritičnega odnosa do znanih tem. Sodelovanje z umetno inteligenco primerja s posvetovanjem z dobro obveščenim kolegom in spodbuja učence, da kritično preverijo prispevke umetne inteligence.

Pri svojem predmetu o človeški inteligenci in neumnosti Oppenheimer spodbuja študente, naj razlikujejo med besedili, ki jih je ustvarila umetna inteligenca, in besedili, ki jih je ustvaril človek. Kathy Hirsh-Pasek od svojih častnih študentov psihologije zahteva, da sodelujejo s ChatGPT tako, da izboljšajo začetni osnutek, ki ga je ustvarila umetna inteligenca, z lastno kritično analizo in izboljšavami. Prepričana je, da kakovosten esej ne le združuje informacije, ampak tudi podpira osrednjo tezo, kar lahko ChatGPT pomaga razvijati, saj študente izzove, da postavljajo in zagovarjajo zapletena vprašanja.

James W. Pennebaker, profesor psihologije na teksaški univerzi v Austinu, prav tako uporablja ChatGPT za spodbujanje razprave. Predlaga, da umetno inteligenco izzovemo z vprašanji o prednosti ene teorije pred drugo, s čimer učence spodbudimo, da upoštevajo več vidikov in razvijejo uravnotežena stališča.

Vključevanje ChatGPT v pouk ne spodbuja le kritične analize, ampak tudi usposablja študente za tehnološko znanje, ki je nujno za krmarjenje v naši digitalni dobi. Kot opozarja Oppenheimer, bi morali učitelji upoštevati tehnološki prostor, v katerega bodo študenti vstopili po končanem študiju, in zagotoviti, da bodo sposobni povezati nove tehnologije z intelektualnimi tradicijami svojega področja.

{{related}}

Razumevanje negativnih strani

S pojavom tehnologije na akademskem področju so se pojavili pomisleki glede akademske nepoštenosti. Če bodo študenti med izpiti lahko uporabljali računalnike, bodo lahko dostopali do virov, kot je ChatGPT, ki lahko s povezovanjem informacij zagotovi odgovore. Za zmanjšanje tega tveganja se lahko učitelji izogibajo izpitom z več možnimi odgovori. Vendar to vodi do drugega izziva: ocenjevanje ocen z odprtimi vprašanji postane bolj zapleteno, zlasti pri velikem številu učencev v razredu.

Strokovnjaki, kot je Lupyan, odsvetujejo preoblikovanje izpitnih vprašanj samo zato, da bi zmedli sisteme umetne inteligence, kot je ChatGPT. Takšen pristop bi lahko zaobšel bistvene učne cilje za učence. "Vključite vprašanja, ki zahtevajo analizo in primerjavo," predlaga Lupyan in se zaveda, da so prav to naloge, pri katerih so modeli umetne inteligence odlični in so koristne za učenje študentov.

Oppenheimer priporoča sprejetje strategij, ki dokazano zmanjšujejo različne oblike goljufanja. Poudarja, da je pomembno postaviti jasna pričakovanja in učence vključiti v vsebino predmeta. Delitev nalog in referatov na dele, ki se razvijajo skozi čas, lahko prav tako zmanjša plagiatorstvo, zlasti v kombinaciji z doslednimi povratnimi informacijami, ki jih je treba vključiti v naslednje naloge. Enako pomembno je zagotavljanje podpore učencem, ki imajo težave pri razumevanju snovi.

Učitelji bi si morali na začetku semestra vzeti čas za razpravo o pomenu akademske integritete, tako v okviru predmeta kot v poklicnem okolju. "Študentom povejte, da jim goljufanje sicer lahko prinese začasno olajšanje, vendar jim ne zagotavlja bistvenih poklicnih spretnosti," trdi Oppenheimer in poudarja dolgoročne slabosti akademske nepoštenosti.

{{article-ad}}

Določanje pričakovanj glede uporabe umetne inteligence

Z razvojem tehnologij umetne inteligence, kot je ChatGPT, se od univerz pričakuje, da bodo oblikovale uradne kodekse ravnanja za njihovo uporabo. Do takrat morajo predavatelji proaktivno določiti in posredovati jasne smernice o tem, kako lahko študenti ustrezno uporabljajo ta orodja v razredu. Pedagogi morajo v svojih učnih načrtih podrobno opisati dovoljeno in nedovoljeno uporabo umetne inteligence ter zagotoviti doslednost med asistenti.

Za tiste, ki pod določenimi pogoji dopuščajo uporabo umetne inteligence, pa je ključnega pomena ohraniti pravičnost, kot poudarja Siegel. Sama vodi obsežen spletni tečaj in se zaveda, da ne more preprečiti uporabe zapiskov ali spletnih virov med izpiti. Zato se odloča za ocenjevanje z odprtim učbenikom, ki omogoča uporabo interneta in učbenikov. Ugotavlja, da je zahteva po uporabi kamere med izpiti lahko nepravična do tistih, ki imajo omejeno internetno pasovno širino.

Da bi izenačila pogoje in preprečila nepravično prednost tehnično bolj podkovanim učencem, Siegel celotnemu razredu predstavi ChatGPT. "Ker ocenjevalne krivulje temeljijo na povprečju razreda, je nujno, da imajo vsi učenci dostop do enakih virov in da razumejo, kako jih uporabljati," pravi.

Sodelovanje z umetno inteligenco

Pred odločitvijo o vlogi ChatGPT v izobraževanju se morajo učitelji seznaniti z njegovimi zmogljivostmi in omejitvami tako, da z njim eksperimentirajo iz prve roke. Tudi če ga niso pripravljeni vključiti v pouk, ga lahko uporabljajo za načrtovanje pouka ali administrativne naloge. Lupyan, na primer, je ChatGPT uporabil za oblikovanje naslovov subvencij, Siegel pa ga je uporabila za ustvarjanje interaktivnih učnih ur za svoj predmet o človekovi spolnosti.

Učitelji bi morali spodbujati tudi študente, da raziskujejo orodja umetne inteligence in tako obogatijo svoje učne izkušnje. Pennebakerjevi učenci so na primer ustvarili haikuje o psiholoških teorijah in simulirali rap bitke med zgodovinskimi osebnostmi, kar potrjuje prepričanje, da aktivno sodelovanje izboljšuje učenje.

Ker umetna inteligenca še napreduje, lahko uporabniki zaradi velikega povpraševanja občasno naletijo na težave z dostopom, kar se je zgodilo v začetku leta 2023. Priporočljivo je, da se naročite na posodobitve in tako ostanete na tekočem z dostopnostjo.

Sprejemanje novih tehnologij, kot je ChatGPT, je lahko zastrašujoče, vendar ponuja pomembne priložnosti za rast v izobraževalnem sektorju. "Razumem strah pred novo tehnologijo," pravi Hirsh-Pasek, "vendar nas ta izzove, da sprejmemo prav učenje, ki ga zagovarjamo za naše učence."

Naročite se in prejmite sveže novice v svoj e-poštni predal.

Največ dvakrat tedensko prejmite izbor najboljših novic v vaš poštni nabiralnik.

Prijava na novice