Foto:

ključne točke

  • Vključitev umetne inteligence v življenje otrok odpira ključna vprašanja o upravljanju komunikacije.
  • Strokovnjaki poudarjajo, da je treba otroke pri uporabi UI usmerjati, saj mlajši otroci morda ne bodo prepoznali netočnih informacij.
  • Kljub potencialu UI v izobraževanju morajo starši dajati prednost človeški interakciji in jih naučiti razlikovati med strojem in človekom.

Razvoj orodij umetne inteligence, kot sta ChatGPT in Midjourney, odpira ključno vprašanje za današnje starše: Kako bi morali upravljati otrokovo komunikacijo z umetno inteligenco?

Ta orodja se vse bolj uveljavljajo, vodilni v industriji pa poudarjajo, da lahko umetna inteligenca korenito spremeni starševstvo. Soustanovitelj Microsofta Bill Gates je na primer pred kratkim napovedal, da bodo klepetalni roboti do konca leta 2024 pri poučevanju predmetov, kot sta branje in pisanje, lahko konkurirali učiteljem.

Vendar pa so strokovnjaki vse bolj zaskrbljeni zaradi morebitnih nevarnosti uvajanja otrok v nastajajoče tehnologije, ne da bi ocenili vpliv na njihov duševni in kognitivni razvoj.

Dr. Tovah Klein, priznana otroška psihologinja, avtorica knjige "How Toddlers Thrive" in direktorica centra Barnard College Center for Toddler Development na Univerzi Columbia, je dejala: "V tem primeru je treba upoštevati, da so otroci v veliki meri odvisni od tega, kako se razvijajo. "Čeprav je potencial umetne inteligence ogromen, je treba njeno natančnost še izpopolniti," je dejala Dr. Klein. "Mlajši otroci, vključno s predšolskimi in osnovnošolskimi, vsekakor potrebujejo usmerjanje pri krmarjenju po digitalnem področju, zlasti kadar bi lahko predstavljalo zavajajoče informacije."

Dr. Klein odsvetuje, da bi otrokom omogočili neomejen dostop do orodij umetne inteligence. Namesto tega ponuja vpogled v varnejše alternative za vključevanje umetne inteligence v njihova življenja.

Tudi sistemi umetne inteligence, ki so se razvili do stopnje, ki se približuje človeški inteligenci, še vedno ustvarjajo napačne informacije.

Mlajši, osnovnošolski otroci veliko pogosteje kot odrasli sprejmejo informacije od avtoritete kot dejstvo, ne da bi dvomili o njih, pravi Klein. Zato je pomembno, da je z otroki prisotna odrasla oseba, ki jim pomaga razviti razumevanje, da so podatki včasih točni, včasih pa ne, dodaja.

Tudi brez pomislekov glede napačnih informacij bi morali nadzorovati dejavnosti umetne inteligence svojih otrok iz preprostega razloga, pravi Kleinova: Kontekst in nianse razumete bolje kot stroji. Otroci morajo razumeti korake pri reševanju matematičnih problemov, ne pa se zadovoljiti z odgovorom, ki je lahko pravilen ali napačen.

Učitelji in učni programi, ki jih poganja umetna inteligenca, bi se lahko izkazali za koristne za majhne otroke, zlasti tiste, ki nimajo dostopa do neposrednih izobraževalnih virov, pravi Klein. Vendar opozarja, da se otroci ne smejo zanašati nanje kot na glavno učno orodje.

"Če imamo znanstvene dokaze, da je tovrstno učenje koristno kot dodatek k učitelju, potem menim, da ima umetna inteligenca svojo vlogo," pravi. "Mislim, da je del problema v tem, da tega (še) ne vemo."

{{related}}

Posledice prevelikega časa, ki ga preživijo pred zaslonom

Ker otroci več časa preživijo v stiku z umetno inteligenco, se zmanjšajo njihovi neposredni stiki z ljudmi, je dejal Klein.

Medsebojni odnosi z ljudmi so bistvenega pomena. Žal zasloni te odnose zmanjšujejo. Med hitrim razvojem otroci ne sprejemajo le znanja, ampak tudi neverbalne signale. Ta izmenjava je temeljnega pomena za njihov celostni razvoj.

Študije iz obdobja Covida kažejo, da učenje na daljavo pri mlajših otrocih ni preveč učinkovito. V nekaterih primerih je bilo celo škodljivo za njihov vedenjski in kognitivni razvoj.

Medčloveška interakcija je za otroke ključnega pomena. Prek njih se otroci naučijo razumeti, povezovati in razlagati namige drugih. Kot poudarja Klein, tudi subtilni odzivi, kot je na primer vesel izraz učitelja, otroku zagotavljajo pomembno povratno informacijo.

Napredni sistemi umetne inteligence sicer postajajo vse boljši pri posnemanju človeškega govora, vendar še zdaleč ne zajamejo nians človeških neverbalnih znakov. Klein poudarja, da imajo ti znaki bistveno vlogo pri otrokovem psihološkem in izobraževalnem napredku.

Kako naj starši sodelujejo pri izobraževanju svojih otrok?

Klein predlaga več smernic za starše, ki razmišljajo o vključitvi sistemov umetne inteligence v izobraževanje svojih otrok:

Raznolikost virov informacij: Kadar koli je mogoče, vključite osebo, naj bo to starš ali učitelj, da se pogovorita o tem, kako je otrok prišel do določenega sklepa. To krepi popolnejše razumevanje in spodbuja kognitivni razvoj.

Razlikovanje med strojem in človekom: otrokom pojasnite, da komunicirajo s strojem. Čeprav umetna inteligenca temelji na jeziku in konceptih, ki so jih razvili ljudje, lahko občasno posreduje netočne informacije.

Spremljajte čas uporabe umetne inteligence: Spremljajte čas, ki ga vaš otrok preživi z uporabo umetne inteligence, podobno kot pri drugih digitalnih platformah ali družabnih omrežjih. Učitelj, ki temelji na umetni inteligenci, ne more nadomestiti niansiranega razumevanja in podpore človeškega učitelja ali starša.

Poudariti je treba, da Klein ne priporoča, da bi umetno inteligenco popolnoma izključili iz življenja otrok. Sprašuje se: "Kako lahko učinkovito uporabimo umetno inteligenco v korist otrok?" Glede na stalno prisotnost in pomembnost umetne inteligence meni, da je nujno raziskati koristne uporabe za mlajšo generacijo.

Vir:
CNBC

Naročite se in prejmite sveže novice v svoj e-poštni predal.

Največ dvakrat tedensko prejmite izbor najboljših novic v vaš poštni nabiralnik.

Prijava na novice