Foto:

ključne točke

  • Amazon in Google pozivata k prehodu na umetno inteligenco v oglaševanju zaradi večje učinkovitosti in ciljno usmerjenih strategij.
  • Spoznajte Aitano, virtualno vplivnico, ki jo je ustvarila umetna inteligenca in na novo opredeljuje oglaševanje.
  • Kako se neavtentičnost umetne inteligence ujema z naravo oglaševanja?

Oglaševanje se z uvajanjem umetne inteligence (UI) močno spreminja. Velika tehnološka podjetja, kot so Amazon, Google in Meta, zdaj pozivajo oglaševalce, naj sprejmejo orodja umetne inteligence za ustvarjanje oglasnega besedila in vizualnih podob. Ta pristop obljublja večjo učinkovitost, nižje stroške in zelo ciljno usmerjene trženjske strategije. 

Pomemben trend na tem področju je vzpon virtualnih vplivnežev, ki jih ustvarja umetna inteligenca. Te digitalne osebe, kot je Aitana, se vse pogosteje uporabljajo v oglaševanju in ponujajo stroškovno učinkovito alternativo človeškim vplivnežem. Aitana, ki jo je ustvarila agencija The Clueless s sedežem v Barceloni, je primer tega prehoda. Kot ena od mnogih v razvijajočem se 21 milijard dolarjev vrednem gospodarstvu ustvarjalcev vsebin predstavlja novo, digitalno konkurenco tradicionalnim vplivnežem. 

Človeški vplivneži izražajo zaskrbljenost, da bodo ti kolegi z umetno inteligenco ogrozili njihovo preživetje. Vendar zagovorniki vplivnežev z umetno inteligenco trdijo, da le izzivajo že tako precenjen trg. Diana Núñez, soustanoviteljica podjetja The Clueless, ugotavlja, da so visoki stroški, ki jih zaračunavajo človeški vplivneži, navdihnili nastanek podjetja Aitana, zaradi česar je po njenih besedah nenamerno nastala "čudovita pošast".

Vključevanje umetne inteligence v oglaševanje odraža širši industrijski trend v smeri nepristnosti. UI po svoji naravi ustvarja vsebine, ki niso pristne, kar se dobro ujema s prirojeno nepristnostjo oglaševanja. To presečišče sproža kritična vprašanja o vplivu generativne umetne inteligence na oglaševanje, ki se skrčijo na temeljno vprašanje: ali vsebina, ki jo poganja umetna inteligenca, učinkovito promovira izdelke?

Študija primera podjetja Meta ponuja nekaj vpogleda. Pri kampanji H&M, v kateri sta sodelovala Kuki, virtualni vplivnež in klepetalni robot z umetno inteligenco podjetja ICONIQ AI, se je število priklicanih oglasov povečalo za 11-krat, stroški na osebo, ki si oglase ogleda, pa so se zmanjšali za 91 %. Kuki se s svojim risanim 3D videzom razlikuje od bolj fotorealističnih vplivnežev, kot je Aitana, ki bi jih v oglasih zlahka zamenjali za resnične ljudi. Ta raznolika paleta vplivnežev z umetno inteligenco kaže na pomemben premik v oglaševanju, ki na nove in razvijajoče se načine združuje tehnologijo z ustvarjalnostjo.

{{related}}

Virtualni vplivneži pomenijo raznolik premik v oglaševalski industriji in ne popolnega prevzema tradicionalne vloge vplivneža. Industrija že leta eksperimentira s sintetičnimi talenti, ki jih ponazarjajo liki, kot je Lil Miquela (znana tudi kot Miquela Sousa). Ti virtualni liki so se pojavljali v kampanjah znanih blagovnih znamk, njihova privlačnost pa je v veliki meri temeljila na novosti koncepta.

Metina študija primera poudarja posebno uporabo virtualnih vplivnežev: ne kot neodvisnih subjektov, ki se ukvarjajo z lastnim občinstvom, temveč kot orodja v oglaševalskem orodju blagovne znamke, ki je podobno mešanici modela za stike z javnostjo in maskote. Opravljajo bolj vsakdanje naloge, kot je nošenje virtualnih oblačil v oglasih, namesto osrednje vloge vplivneža, ki je neposredno sodelovanje z osebnim občinstvom.

Ta pojav virtualnih vplivnežev je privedel do edinstvene vrste oglaševanja. Ti oglasi so nepozabni predvsem zaradi svoje novosti. Vendar virtualni vplivneži ne nadomeščajo človeških vplivnežev, temveč služijo kot nova taktika za izboljšanje nekaterih oglaševalskih kazalnikov. Ta pristop je podoben Amazonovi uporabi slik izdelkov, ki jih ustvarja umetna inteligenca in ki kljub temu, da včasih prikazujejo nerealne scenarije, dokazano povečujejo število klikov na oglase.

{{article-ad}}

Pomen tega razvoja ne sme biti podcenjen, saj se spletno oglaševanje močno opira na takšne metrike. Če bo uporaba stroškovno učinkovitega sintetičnega predstavnika prinesla boljše merljive rezultate, bodo blagovne znamke verjetno sprejele to strategijo, vsaj dokler ne bo postala običajna ali dokler ne bo izgubila svoje izvirnosti.

Vpliv na človeške vplivneže je komaj opazen. Virtualni vplivneži lahko nadomestijo človeške sogovornike v posebnih, manj pomembnih vlogah, na primer v primerih, ko zadostuje generičen digitalni obraz. Vplivneži pogosto delujejo kot digitalno spretni modeli. Ta vloga, čeprav je omejena, zagotavlja donosnost in enostavnost. Je v nasprotju z obsežnimi nalogami, kot sta razvoj občinstva in privlačno prepričevanje.

Omenjeni trend ponuja tudi vpogled v to, kako bi lahko umetna inteligenca postopoma posegla v različne ustvarjalne panoge. UI prepoznava in avtomatizira osnovne gospodarske funkcije v panogah. Te vključujejo ustvarjanje klikov in pridobivanje pozornosti. Vključujejo tudi zapolnjevanje vsebinskih vrzeli in zagotavljanje zabave, kar predstavlja izziv za tradicionalne kreativne vloge.

Naročite se in prejmite sveže novice v svoj e-poštni predal.

Največ dvakrat tedensko prejmite izbor najboljših novic v vaš poštni nabiralnik.

Prijava na novice